bijdrage van docent geo-design Marsha van Rooijen en studenten 2GMD
User Experience
Wat is de strategie? Kortom, wat wil je vertellen, wat wil je bereiken en wie is je doelgroep?
Waneer je dat weet, dan weet je ook wat je moet maken, doen en wat je nodig hebt om dat doel te bereiken, maar vooral ook wat niet.
Dus, wat gaat er goed op de huidige website? Wat niet? Wat straalt het uit? Matched dit met de doelstelling? Wat ga je anders doen om het doel te bereiken; en waarom?
De opdracht
Ingedeeld in groepjes ging 2GMD alsof ze een webdesign agency waren aan de slag met een make-over voor bestaande websites. Om tot een nieuw sprankelend design te kunnen komen werd de bestaande site compleet geanalyseerd.
De conclusies uit deze analyse vormden de basis voor de design keuzes end us ook de gebruikers ervaring (User experience) die gewenst was voor de organisatie en bezoekers van de website.
Het resultaat
Door het grondige onderzoek werd al snel duidelijk wat er moest veranderen om de doelgroep te bereiken en het verhaal van de organisatie te kunnen vertellen.
Dit resulteerde in moderne websites die het verhaal van de organisatie vertellen, maar vooral ook uitnodigen om even te blijven hangen en verder te kijken.